www.fixi.nl

Sinds begin vorig jaar kunnen inwoners van de gemeente Mill en Sint Hubert met de zogenaamde FIXI-app meldingen doen over de openbare ruimte (bijvoorbeeld achterstallig groenonderhoud, zwerfafval, een gat in de weg, kapotte straatverlichting of een losliggende stoeptegel).

Onlangs heeft de leverancier van de FIXI-app een aantal verbeteringen doorgevoerd. De nieuwe, snellere versie van de FIXI-app wordt sinds kort aangeboden via de Appstore en Google Play. Omdat het geen automatische update betreft, maar een compleet nieuwe versie van de app, moeten gebruikers de oude app van hun mobiele apparaat verwijderen en vervangen door de verbeterde versie (opnieuw aanmelden a.u.b.). Vanaf 29 januari 2018 gaat ook de gemeente Mill en Sint Hubert gebruikmaken van de nieuwe app. Meldingen die na deze datum via de oude app bij ons binnenkomen worden nog wel in behandeling genomen, maar het kan zijn dat u geen terugkoppeling meer krijgt over uw melding. Vanaf eind februari is het niet meer mogelijk om via de oude app meldingen te maken.

De FIXI-app

U kent die momenten vast wel: u constateert ergens in uw gemeente achterstallig groenonderhoud; of zwerfafval; of een gat in de weg; of een losliggende stoeptegel. Inwoners van de gemeente Mill en Sint Hubert kunnen dit soort gebreken (maar ook geluids- of stankoverlast, overlast van ongedierte et cetera) behalve telefonisch en via de gemeentelijke website ook melden via de snelle en efficiënte FIXI-app.

Als u gebruik maakt van de vernieuwde app “Fixi - Snel & simpel meldingen maken”, kunt u met uw smartphone eenvoudig en snel problemen die u in de openbare ruimte signaleert aan ons doorgeven. U installeert de app op uw smartphone (downloaden via de Appstore of Google Play) en meldt zich eenmalig aan. Door deze aanmelding kan de gemeente indien nodig contact met u opnemen en u op de hoogte houden van de afhandeling van de melding. Na de installatie en aanmelding kunt u uw melding eenvoudig doorgeven. U kunt aangeven wat er aan de hand is, op welke locatie en u kunt zelfs een foto meesturen. Via de app kunt u ook de status van de afhandeling van uw melding volgen. Door gebruik te maken van deze app kunnen de gemeentemedewerkers de gemelde gebreken nog sneller oplossen en beter bijhouden hoe effectief meldingen worden opgepakt. De meldingen kunnen bijvoorbeeld ook per soort en per wijk worden geselecteerd, waardoor ook het effect van het verhelpen ervan beter in beeld wordt gebracht. Heeft u geen mobiele telefoon? Dan kunt u natuurlijk nog steeds gewoon via www.gemeente-mill.nl of telefonisch via 0485 460 300 uw melding doen.