Vorig jaar heb ik deelgenomen aan een pop-up workshop van het Hobbycentrum in Mill, namelijk vilten. Voor het eerst maakte ik kennis met deze techniek en wat was het leerzaam en bovenal gezellig.
Dus dit jaar heb ik me weer voor deze korte cursus opgegeven en inmiddels heb ik bij een andere workshop een prachtige leren tas gemaakt. Wederom was ik heel enthousiast. Nu biedt het Hobbycentrum niet alleen cursussen aan, maar wordt er zo nu en dan ook een excursie georganiseerd. En toen er een uitstapje aangeboden werd voor een rondleiding bij de gerenommeerde modezaak Van Tilburg in Nistelrode werd ik toch wel heel nieuwsgierig. Het leek me wel wat om eens een kijkje achter de schermen te nemen bij zo’n vooraanstaand bedrijf. Sowieso ben ik geïnteresseerd in mode en alles daarom heen. Niet dat ik veel koop bij hen, want de grote en veelzijdige collectie doet me vaak duizelen, waardoor ik geen keuze kan maken.
We waren met een groot gezelschap vanuit Mill afgereisd naar Nistelrode, alwaar we zeer hartelijk ontvangen werden met koffie of thee en het meest lekkere appelgebak, dat de meesten van ons ooit genuttigd hadden. De appelkanjer! Alleen al een reden om een bezoek te brengen aan Van Tilburg. We werden rondgeleid door een heel enthousiaste gids, die al geruime tijd op de afdeling Visual Marketing van Van Tilburg werkte en dus verantwoordelijk was voor de etalages, de decoraties en het exposeren van de kleding en accessoires.
Wie Van Tilburg kent, weet dat het warenhuis heel wat vierkante meters beslaat en er altijd meer dan genoeg personeel is, dat de klanten op vakkundige wijze helpt. Onze rondleiding voltrok zich over diverse etages van het pand en het voelde als nog groter dan het winkelgedeelte met nog meer werknemers. Een afdeling, waar de nieuwe collectie wordt uitgepakt en op de juiste hangers wordt gehangen, een afdeling voor de verzendingen van de webshop en eentje voor de teruggezonden artikelen, de afdeling ICT, afdeling financiën, de fotostudio, de kantine en de afdeling inkoop. Trouwens, de trendy kleuren voor de zomercollectie van 2024 worden geel en oranje. En in de schoenenmode zal de blokhak uit de jaren 70 weer te zien zijn. Verder nog een heel groot verstel- en naaiatelier met maar liefst 63 coupeuses, weliswaar in parttime dienst.
Dan komen we op de afdeling, waar reeds alle kerstdecoratie staat te wachten om de winkel op te smukken. Een werkneemster heeft al een hele stapel dozen ingepakt tot luxe cadeaus met een mooie goudkleurige strik erom heen. Trots vertelt onze gids, dat ze dit jaar eigen cadeaupapier hebben ontworpen met een hotelchique uitstraling met een knipoog naar het logo van Louis Vuitton (LV).En ik zie het meteen. Op één rol staat vT (van Tilburg), maar op de anderen toch echt Tv. Dus na haar enthousiaste uitleg vraag ik of dit een misdruk is. Beiden slaan ze de armen in de lucht en vallen voorover op de werktafel. “We hadden nog zo gehoopt, dat niemand het zou zien. Heel scherp opgemerkt!” Er was bij de drukkerij inderdaad iets misgegaan. En dan maakt ze de opmerking:” Zet het alsjeblieft niet in de krant!”, waarop ik reageer: ”Dat zeg je nou net tegen de verkeerde. Laat ik nou regelmatig in De Neije Krant van Mill een column schrijven!” Dus bij deze! Ik kon het niet laten. Zodoende brachten mijn man en ik afgelopen zaterdag een bezoekje aan van Tilburg met als hoofddoel (hoewel de lunch ook heerlijk was) een foto te scoren van het inpakpapier met de misdruk. En jawel, hoor, na even zoeken vond ik enkele nepcadeaus. Gelukkig waren de voorbedrukte dozen, tassen en koffers wel foutloos, maar op de cadeaus stond toch echt het verkeerde logo. Missie geslaagd. En oja, er gingen ook twee appelkanjers mee naar huis. Ik hoop, dat voor iedereen het nieuwe jaar goed uitpakt met of zonder drukfoutje. Veel geluk en gezondheid.
Rest mij alleen nog de vraag: wat is er bij jou ooit echt helemaal verkeerd uitgepakt?
Marja Verheijen,