Het jaar 2018 is alweer 2 weken op weg. Toch maak ik nog even van de gelegenheid gebruik om u allen een heel goed 2018 toe te wensen.
Dat het maar een heel gezond, liefdevol, inspirerend en succesvol jaar mag worden! We blijven als gemeentebestuur, samen met betrokken burgers en ondernemers, bouwen aan het gezond en leefbaar houden van onze fraaie gemeente. We gaan voor “Een goei leven”, voor nu en in de toekomst.
Presidium
Na een kort maar gezellig winterreces met kerstbomen, kaarsen, oliebollen, vuurwerk en champagne, kwamen op maandag 8 januari de leden van het Presidium bij elkaar. In het Presidium zitten de fractievoorzitters, de griffier en de burgemeester. Op de agenda stonden vele bespreekpunten zoals: de evaluatie van de Rekenkamercommissie, de samenwerking in het Land van Cuijk, de voorbereiding voor de commissievergaderingen op 29 en 30 januari, de agenda voor de raadsvergadering op 8 februari, de moties en toezeggingen, het proces van de raadsverkiezingen en het instellen van de “Klankbordgroep de burger centraal”.
Klankbordgroep; de burger centraal
Op korte termijn gaan we van start met de werving van vertegenwoordigers om zitting te nemen in deze Klankbordgroep. De vertegenwoordiging zal bestaan uit inwoners uit de vier kernen, het bedrijfsleven, de gemeenteraad, het college en ambtenaren van de Werkorganisatie CGM. De belangrijkste doelstelling is om onze gemeentelijke dienstverlening verder te verbeteren en te optimaliseren. In de Klankbordgroep worden concrete wensen en suggesties, praktijkervaringen en actuele ontwikkelingen met elkaar besproken.
Dienstverlening
De Klankbordgroep de burger centraal is een aanvulling op ons Digitaal Inwonerspanel. Het verbeteren van de dienstverlening en afstemmen van de behoefte van onze klanten is een continu proces. Burgers zijn hierbij een belangrijk klankbord. Onderzoeken tonen aan dat inwoners over het algemeen tevreden zijn over onze dienstverlening, echter worden er ook signalen ontvangen dat zaken minder goed verlopen. Goede en efficiënte dienstverlening begint bij een heldere en duidelijke communicatie met de burger.
Werken op afspraak
Een voorbeeld van de verbetering van de kwaliteit van onze dienstverlening is de invoering van het volledig werken op afspraak. Deze werkwijze is vanaf 1 januari bij onze gemeentebalie van start gegaan. Zorg dat u voortaan altijd vooraf een afspraak heeft gemaakt. Wij willen inwoners en andere bezoekers van het gemeentehuis zoveel mogelijk helpen op het tijdstip dat het hen uitkomt. Het maken van een afspraak kan eenvoudig online of telefonisch. Dus niet vergeten...
Eerst afspraak boeken... dan balie bezoeken!
Burgemeester Antoine Walraven