Op zaterdagavond 7 april 2018 vindt de tweede editie van Quiztal, de dorpsquiz van Sint Hubert, plaats. Inmiddels zijn de voorbereidingen in volle gang.

De nieuwe editie van Quiztal heeft veel overeenkomsten met die van het afgelopen jaar maar de organisatie heeft ook gezorgd voor een aantal verrassende vernieuwingen.

Deelnemende teams kunnen vanaf 19:00 uur de vragen en opdrachten ophalen bij gemeenschapshuis De Jachthoorn. Vervolgens kan men aan de slag. Duidelijk verschil met het afgelopen jaar is dat de deelnemers meer de deur uit zullen moeten om de benodigde punten te behalen. Naast kennisopdrachten zijn er ook enkele doe opdrachten. Uitgangspunt hierbij is dat iedereen hieraan mee kan doen. Verder zijn er dit jaar wat meer vragen waarbij het antwoord niet of niet gemakkelijk via het internet te vinden zal zijn of waarvoor specifieke kennis over Sint Hubert nodig is.

De avond zal afgesloten worden met een afterparty in de ontmoetingsruimte van gemeenschapshuis De Jachthoorn. Tijdens deze avond zullen de eerste antwoorden bekend gemaakt worden. De DJ’s van de Pick Up club zorgen hierbij voor de muzikale omlijsting.

Op zaterdagavond 21 april 2018 vanaf 20:30 uur vindt in café-zaal Difference de prijsuitreiking plaats. Net als vorig jaar zullen er weer ludieke prijzen te winnen zijn. Verder staat deze avond in het teken van de Quiztal top 100, een gevarieerde Sint Hubertse hitlijst die met input van alle deelnemende teams zal worden samengesteld. Ook dit belooft dus een gezellige avond te worden.

Veel vriendengroepen, buurtschappen, families, sportteams en verenigingen die het afgelopen jaar meegedaan hebben, hebben zich weer opnieuw ingeschreven. Nieuw te vormen teams zijn echter ook van harte welkom. Inschrijven kan door de naam van het team te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De enige voorwaarde voor deelname is dat de teamcaptain in Sint Hubert woont of eerder in Sint Hubert gewoond heeft. Net als vorig jaar is het advies om een team uit 8 tot 12 personen te laten bestaan. Dit jaar zal er per team € 10,- inschrijfgeld gevraagd worden. Dit wordt gebruikt voor de prijzenpot en om de kosten voor de organisatie te drukken.