Maandagavond 26 juni zijn de winnaars van de Kapper Keten Awards 2017 door reviewplatform Opiness bekendgemaakt. Acht kapper keten vestigingen mogen de klant waardering nu aan de muur hangen in hun salon omdat zij de beste klantreviews hebben ontvangen.

Uit de review analyse van de winnaars blijkt dat naast het leveren van een goed eindproduct, ofwel het perfecte kapsel, een luisterend oor, gezellige sfeer en goede koffie bepalend zijn voor de hoge rapportcijfers.

The Barberstation

Rob Slaats uit Mill is mede-eigenaar van The Barberstation. Zij hebben vestigingen in Eindhoven, Nijmegen en Arnhem. Deze laatste werd uitgeroepen tot beste kapsalon van Gelderland en gezamenlijk wonnen de 3 vestigingen de titel Beste Keten met een 9,3 als eindcijfer.

Deskundig

Net als 2016 blijkt ook dit jaar dat de winnaars uitblinken in het goed luisteren naar de klanten. De kapper levert geen kapsel maar zelfvertrouwen, dus het resultaat is van groot belang. Door persoonlijke aandacht krijgt de kapper de wensen beter in kaart en kan daardoor een beter eindproduct leveren. De kapper wordt hierdoor als meer deskundig beoordeeld.

Een praatje en een geintje

Opvallend was ook dat bij meerdere winnaars het woord ‘gezellig’ veelvuldig werd gebruikt. De sfeer in de salon levert een belangrijke bijdrage aan de overall klanttevredenheid. Een praatje, een geintje, een goede onderlinge verhouding van het team zorgen voor een goede sfeer en deze werkt door op de individuele beleving van de klant in de stoel.

Koffie, frisdrank of een biertje

Ook echt goede koffie wordt gewaardeerd. En het schenken van een frisdrankje of een biertje, afhankelijk van de tijd van de dag, draagt bij aan het gevoel dat het gezellig en leuk is bij de kapper.

Bron: https://opiness.nl/kapper-keten-awards-2017