Henk van den Broek en Tim van Loon verkochten de worstenbroodjes van de Bakker van Hier met de optocht in Sint Hubert. (Foto: Monique van Loon)

Milou van den Broek, Tim en Marjolein van Loon uit Sint Hubert kunnen maar liefst 2.848 euro bijschrijven op hun actiepagina’s voor Alpe d’HuZes.

Dat was de opbrengst van de verkochte worstenbroodjes voor en tijdens de optocht van CV De Bokken in Sint Hubert op zaterdag 10 februari. Geld dat volledig naar KWF gaat voor onderzoek naar kanker. 

Ze verkochten samen met vrienden en familie de worstenbroodjes met de optocht van CV De Bokken op carnavalszaterdag en vooraf per bestelling in zakken van tien. Het drietal doet samen met familie als team Rita mee met de Alpe d’HuZes op 5 en 6 juni 2024. 

“Het was even organiseren en hard werken om alles warm en verkocht te krijgen. Maar de worstenbroodjes gemaakt door Teun de Bakker van Hier gingen er goed in. Op de fiets, met QR code en de hulptroepen thuis die zorgden voor de aanvoer was het geweldig om te doen”, zegt Tim van Loon. “Geld voor onderzoek naar kanker blijft hard nodig. Iedereen kent wel mensen die strijden tegen deze ziekte, ik ook. Ik vond het een mooie actie”, zegt Marco Teunissen de bakker uit Wilbertoord. Hij sponsorde de arbeid van het bakken van de worstenbroodjes volledig. “Ik vond het mooi om te doen en op deze manier bij te dragen”, aldus de bakker. Slachterij Pali uit Den Bosch sponsorde het kalfsvlees.

De teller van BIG Challenge staat al op ruim 600.000 euro. “Ons streefbedrag vanuit de agri & foodsector, farmers against cancer, is om met een cheque met minimaal 1 miljoen euro over de finish te komen”, zegt Marjolein van Loon. Over een kleine 100 dagen is het zover.